Translate

środa, 26 listopada 2014

Magia facebooka...

Konto Facebook-a mam a raczej miałam od lat ! Zaczęłam ta przygodę chyba w 2005 roku kiedy jeszcze facebook nie bił popularnością po oczach a znajomych było jak na lekarstwo ! Z biegiem lat przybywało znajomych , tych bliskich i tych dalszych ale przeciesz to było ok , z wszystkimi miałam kontakt , nie było u mnie kont fikcyjnych , nieznanych znajomych i postów typu złote myśli , mój mały facebookowy swiat był do tego zeby wiedzieć jak wyglądają  nowo urodzone dzieci  znajomym których nie mogłam widzieć z powodu mojej emigracji , kto kupila psa a kto rybki, gdzie Ania Frania czy Kasia byla na wakacjach, kto przeczytal fajna ksiazke a jaki film warto zobaczyc .Nic specjalnego ale ten maly swiat wciagnol, byl na wyciagniecie reki ,jeden klik i juz wszystko wiadomo! ale wszystko co dobre kiedys sie konczy wiec pewnego dnia niczego sie nie spodziewajac odebralam pare dziwnych smsow az wkoncu telefon grozy!!!Nadal niewiele rozumiejac z zaistnialej sytuacji pewna swego sprubowalam zalogowac sie na wlasne konto facebookowe , co okazalo sie nie mozliwe ! sprubowalam wiec na maila i tu znowu zong! Haslo mailowe odzyskalam natentychmiast dzieki telefonowi na ktory przyszedl sms weryfikacyjny i juz myslalam ze moje cierpienia prawie sie skonczyly lecz jednak nie ,  okazalo sie ze sprytna osoba gdzies tam w swiecie zmienila sobie w ustawieniach maila przypisanego do mojego konta na face i ze moge sie ugrysc i nie bede przytaczac w ktora czesc ciala !!! Zaznaczyc musze ze przez caly czas kiedy ja bezskutecznie prubowalam dostac sie na konto wlasne i kiedy zmienialam hasla do maili i calej reszty , osobka pisala do moich znajomych z rozpaczliwa prozba o wykupienie biletu na samolot oczywiscie w moim imieniu !!! bilet kosztowac mial 300 zl ale niestety po kliknieciu zakup okazywalo sie ze owszem zakup sie dokonal ale sztuk 10 zamiast jednej na kwote 3000 zl ! wszystko to odbywalo sie przez strone allegro i wygladalo na calkowicie legalne !!!Po wyslaniu tysiaca maili i wiadomosci prywatnych do kogo tylko sie dalo , sprawe zglosilam na policji ktora niestety odrazu raczyla mnie poinformowac ze jest bezradna calkowicie jesli sprawa dotyczy facebooka !!!Face ma swoja wlasna polityke prywatnosci i swoje wlasne zabezpieczenia ktore sa calkowita fikcja !Zaznaczyc musze ze w czasie kiedy ja zglaszalam sprawe policji, osobka nadal dzialala jawnie kozystajac z mojego Imienia i Nazwiska. Po powrocie do domu z komisarjatu zalogowalam sie na konto mojej najnaj psiapsiuly aby pisac do znajomych o tym ze ktos zajol moje konto ,oraz zglosic naruszenie bezposrednio do face (tylko w ten sposob mozna to zrobic ) i wielkie bylo moje zdziwienie kiedy dostalam wiadomosc od samej siebie z ogromna prozba o kupno biletu, Zapytalam wiec osobke bardzo grzecznie do kad to chce leciec i jakiez bylo moje zdziwienia kiedy sie dowiedzialam ze JA w 8 miesiacu ciazy lece na swieta do Afryki ! Super co ? pomysl przedni tylko raczej niewykonalny ! Odpisalam wiec osobce tym razem nie grzecznie a raczej musze powiedziec ze okropnie co mysle o niej ,o tym co robi i o Afryce !!! Natentychmiast zniknelo moje konto z moim nazwiskiem i moim imieniem slad po mnie zaginol!!!Niestety skutki sa takie ze 1 osoba zostala naciagnieta , policja rozklada rece a zaufanie ktore budowalam dla siebie przez cale moje zycie zostalo powaznie nadszarpniete i to calkowicie nie z mojej winy!!!najsmieszniejsze jednak jest to jaka wiadomosc dostalam od administratora facebooka ktory po kilku godzinach od zdazenia poinformowal mnie ze moje zgoszenie o tym ze ktos podszywa sie pod moja osobe zostalo przyjete i rozpatrzone z taki skutkiem ze nie moga nic z tym zrobic poniewaz nie widza przeciwskazan aby ktos mogl poslugiwac sie moimi danymi personalnymi !!Zaznaczyc tez trzeba ze wiadomosc od nich przyszla z automatu, facebook nie posiada zadnego tel. alarmowego nie ma tez mozliwosci zawiadomienia ich o przestepstwie droga mailowa- poprostu jesli zostaniesz okradziony z danych oraz kontaktow nie masz gdzie tego zglosic !!!Zostajesz z problemem zupelnie sam !!!! Zabezpieczenia facebooka to jakas fikcja, tragedja poprostu  !Pisze wiec o tym aby kazdy z was powiadomil swoich znajomych ze nie dokonuje zadnych zakupow tudziesz pozyczek pienieznych za pomoca face ze jesli dostana od was taka wiadomosc to niech kontaktuja sie z wami osobiscie lub telefonicznie , ze facebook wypina d .... na to co dzieje sie na ich stronach i ze nie mozna czuc sie bezpiecznie umieszczajac jakiekolwiek dane o sobie na swoim profilu (osobka bowiem przejela tez moje konto firmowe powiazane do prywatnego). Strzeszcie sie i broncie, zabezpieczcie sie prywatnymi info na swoim profilu ,aby nikt z waszych znajomych nie zostal oszukany lub naciagniety na kase za pomoca waszej osoby , pamietajcie to waszymi danymi posluguja sie zlodzieje ,to na wieloletnim zaufaniu ktore sobie zbudowaliscie oni bija kase !!!!Przemyslcie to i radze zmien hasla jeszcze dzis !!!!Na koniec serdeczne pozdrowienia dla milej osobki moze kiedys to przeczyta - pozdrawiam srodkowym palcem !!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz